Služby
prezentace: kapel, firem, interpretů, hudebníků, herců, jednotlivců, zajímavých profesí,…
Podcast je oblíbený moderní formát prezentace a sdělení, který jistě znáte z prostředí internetu. Oproti komplexnímu pořadu televizního formátu je produkčně jednodušší a tím i levnější. A to od režie přes scénář, natáčení i technické prostředky až po finální střih. Samozřejmě má svá specifika a v TV Čechy to velmi dobře víme.
Ano, podcasty jsou moderním audiovizuálním způsobem, jak oslovit různé cílové skupiny a prezentovat tak svoji značku. Ať se jedná o zákazníky Vaší firmy, které můžete zásobovat relevantními informacemi z Vašeho oboru, a nebo jste jedinec, který má světu a Vaší zájmové skupině co říci.
Realizace Vašich podcastů
Zvládneme zrealizovat Váš jednorázový, občasný i pravidelný podcast. Též Vám s jeho přípravou rádi pomůžeme a poradíme. Scénář, režie, kamera a střih – to je „naše parketa“.
V klidu se věnujte zajímavému obsahu a složitou technickou stránku podcastů nechte na produkčním týmu TV Čechy!
Podcast je lineární pořad a může mít formu Vašeho monologu nebo rozhovoru u stolu doplněný proložením doprovodných tématických záběrů. Oproti televiznímu formátu pořadů je podcast jednodušší technicky i produkčně a jeho realizace je tedy levnější.
Samozřejmě možností, jak může podcast vypadat, je mnoho. Jeho délka, celková složitost realizace i následná časová náročnost střihu může být různá. S tím souvisí i produkční cena, která bude podle toho individuální.
V případě zájmu kontaktujte naše Programové oddělení na čísle 602 685 001 (Milan Krčil) a připravte si i následující informace:
- počet podcastů, respektive i jejich pravidelnost
- představa obsahu Vašich podcastů a jejich určení
- obsazení podcastu (Váš monolog x rozhovor)
- předpokládaná délka podcastu
- případné materiály, které nám dodáte a bude třeba je zapracovat do finálního videa
- další požadavky
Co můžete použít do podcastů
Podcast je široký pojem a možná tápete, co můžete použít jako témata a obsah pro jednotlivé podcasty. Pamatujte, že podcast není vyloženě reklamní pořad – je to formát, kde máte předat nějakou hodnotu, sdělit divákům něco zajímavého, praktického, něco je naučit, poučit, pobavit a podobně.
Níže přidávám pár nejčastějších okruhů pro výběr témat:
- informace či zajímavosti z Vašeho oboru
- osvěta ve Vašem oboru
- jednotlivé vzdělávací lekce Vašeho kurzu či dovedností
- použití produktů z Vaší nabídky (například jak se líčit, jak vybrat správné nářadí nebo s ním pracovat,…)
- souhrn novinek z vybraného oboru
- Vaše originální zábavná „one man show“ či „one woman show“
Tipy k přípravě podcastů
Podcasty nejsou jen o tom říci si „dnes začnu tvořit podcasty“. Je to o celkové přípravě i plánování obsahu tak, aby měl hlavu i patu a byl užitečný pro diváky/posluchače. Nicméně se nebojte, jen je třeba si předem promyslet a naplánovat celou koncepci Vašeho pořadu.
Zkuste se zaměřit na těchto pár bodů:
- název a případné logo podcastu
- tvoříte doplňkový obsah pro svůj web nebo samostatný obsah
- plánujete náhodný občasný obsah nebo pravidelný obsah
- jakou budete dlouhodobě zvládat pravidelnost nových dílů – je to závazek
- úroveň formálnosti/ lidovosti a tím i vykání/ tykání
- obsah jednotlivých dílů
- pamatujte, že podcast není vlastní reklama – má předat nějakou hodnotu, aby byl zajímavý pro diváka/ posluchače
- potřebné materiály či rekvizity
- konzistentní struktura jednotlivých dílů podcastů
- potřebný čas na přípravu